vrijdag 21 oktober 2011

2011-09-maandag 26, dinsdag 27, woensdag 28, donderdag 29, vrijdag 30

Maandag 26 september
Tenterfield - Gunnedah
Vannacht is het knap koud geweest en na het tanden poetsen en ontbijten, gaan we verder richting zuiden. Men had ook meer regen voorspeld en even buiten Tenterfield vallen er spettertjes. Eindelijk ook schapen gezien. Veel begroeiing en ook soort bremstruiken. Dan ineens veel kaler en vlakker. In Deepwater zag Piet een mooi gebouw, oud, maar het bleek te koop te staan. Was een motel geweest maar bij beter kijken ernaar, bleek er geen dak meer op te zitten. In Glenn Innes langs de info voor de juiste route naar de Blue Mountains en richting Sydney. In Glenn Innes koffie gedronken met veel verse aardbeien en pavlova met cream (minder gezond maar wel erg lekker) en dat was dan onze lunch. Ze verkochten onder andere home made jam, eieren van locals, dus de nodige kippen in de buurt en veel aardbeienteelt. Veel afwisseling in natuur en mooie groene route om te rijden. We staan nu in Gunnedah op een camping. Morgen richting Blackheath en dan via een route door de Blue Mountains. Dan is het de bedoeling om in Penrith een camping te zoeken in verband met bezoek aan Sydney (mits….).
Fotonummer: 1323 t/m 1340
Dinsdag 27 september
Gunnedah – Blackheath
Vanmorgen gedoucht en lekker ontbeten. Na vertrek van de camping eerst getankt en daarna naar MacDonald (gratis internet) en lezen eerst onze mailboxen uit. Na een lekkere kop koffie gaan we verder via de Highway 34 richting Coonabarabram. Je ziet hier weer lijnzaadvelden. Bij Mulloley slaan we li af richting Coolah en Mudgee. Tot aan Tangara Springs kale, oneindig lege vlaktes. Daarna ineens weer bebossing. We rijden na de koffiestop richting Galgang en dan Mudgee. Diverse witte ara’s gezien, maar lukt het niet om ze op de foto te zetten. Ineens zagen we voor de auto een slang de weg over kronkelen. Natuurlijk waren we weer te laat. In Galgang broodje gegeten. Leuk stadje met mooie oude gebouwen. Tot op heden mooie route om te rijden. We volgen nu de HW 86 richting Mudgee. Daarna gaan we richting Lithgow en even voor Katoomba ligt Blackheath. Hier hebben we een camping uitgezocht en er zou ook internet hebben, maar dit bleek niet het geval en helaas ook geen MacDonald in het plaatsje. Bea heeft contact gehad met Henk en de Rozenboek. Pa nog aan de lijn gehad en het ging gelukkig wat beter met hem. Het blijft tobben met pa, maar we hopen het beste ervan. Het is vanavond knap fris in de camper. In Nieuw Zeeland hadden we nog een klein kacheltje in de campervan.
Fotonummers: geen.
Woensdag 28 september
Blackheath – Emu Plains
Lekker op tijd opgestaan en gedoucht en daarna ontbeten. Was vanmorgen toch weer lekker fris. We vertrekken nu uit Blackheath richting Katoomba naar het Blue Mountains N.P.  Op weg naar het park kregen we ook nog wat spetters regen, maar daar is het bij gebleven. We gaan op zoek naar Echo Point om The Three Sisters te bekijken. Het is gelukkig weer droog geworden maar nog wel bewolkt maar het zicht is vrij behoorlijk. Af en toe is het lastig zoeken maar we komen er toch steeds weer. Daarna op zoek naar Scenic World. Hier kan je met een treintje de Cable Way en de Skyway nemen. De laatste heeft in het midden een glazen bodem!!!! Fraai uitzicht over de Blue Mountains. Er zijn hier veel eucalyptusbomen die een blauwe gloed verspreiden. Het uitzicht is inderdaad prachtig. Ook is er de ruimte om uit te stappen en rond te wandelen. Het treintje gaat via een oud mijnwerkersgebied. Het is een kort stukje, maar het verloopt wel erg steil. Nadat we alle dingen die we wilden doen hebben afgewikkeld, gaan we verder naar Emu Plains. De camping zit vlak bij een treinstation en daarmee willen we morgen met de trein naar Sydney. Ook hier is het prut met de Internet verbinding en ook  bij de MacDonalds is het niet vooruit te branden. Kan nog wel de mail openen en that’s all. Op de camping gaat het maar ook hier wordt de verbinding steeds verbroken. Dus dagboek bijwerken ho maar. We maken nu in word een verslag, dan kunnen we dit via de mail trachten te versturen maar jammer is het wel. We hadden het anders gepland. Het is wel zo dat je in AustraliĆ« langer doet over bv. 250 km dan in Nieuw Zeeland. Maar ja, AustraliĆ« is zo groot en helaas regent het vanavond veel. Vandaag wat minder kilometers gemaakt.
Fotonummers: 1341 t/m 1417
Donderdag 29 september
Vandaag vroeg op. De camper moest verplaatst worden naar een plek zonder stroom, want de rest was bezet. Vroeg met de trein naar Sydney. De rit duurde ongeveer een uur en bij het station hebben we gelijk een kaartje kunnen kopen bij een hop on en hop off bus. Dan zie je verschillende attracties. We zijn in het Sydney Opera House geweest met een rondleiding. Het is een prachtig gebouw met een hele mooie concertzaal. We hebben nog diverse andere dingen bekeken en foto’s gemaakt. Er is veel te zien maar alles gaat niet en fanatiek door de stad trekken doen we toch niet. Dat ligt ons niet zo. Het was wel druk maar niet zo, dat je nergens bij kon komen. Het bleek ook dat het laatste deel van de voorjaarvakanties hier zijn begonnen. Dus veel families met kinderen die door de stad trekken. Gelukkig is het droog gebleven maar wel veel wind. We waren blij toen we weer in onze camper terug waren.
Fotonummers: 1418 t/m 1535
Vrijdag 30 september
Emu Plains – Campbelltown.
Vandaag rijden we via Penrith en Liverpool richting Campbelltown. Het gebied wordt hier groener en ook glooiender en heuvelachtig. Ik vind het lijken op Limburgse heuvelgebied, maar dan veel uitgestrekter. Bea heeft nog steeds wat last van de problemen met het thuisfront, maar gelukkig kan er nog steeds wel een glimlach af. We hadden bedacht om naar Bulli te rijden, vlak aan de kust en daar staan we nu dan ook.