zondag 6 november 2011

2011-11-05-06 november

Zaterdag 5 november

Cowell – Port Lincoln

We hadden de route dusdanig gepland dat we op tijd in Adelaide zijn, zonder dat we wisten dat er een ferry zou zijn. Het had gemakkelijker geweest en had het een stuk minder kilometers geweest. Maar helaas vaart de ferry niet meer. Verder komen we tot de conclusie dat er zaken opraken zoals waspoeder, koffie en dergelijke. Haal je alles in huis dan gaat het niet meer op en moet je alles mee naar Nederland nemen. En aangebroken pakken waspoeder en zo in je reistas, lijkt me geen goed plan. En om nou alles inde camper achter te laten….. nee. Dus het wordt een beetje uitkienen. Over 4 weken zijn we al thuis. Weerbericht voor vanmorgen: Vroeg zonnig, weinig wind en niet al te warm. Later op de dag kwam er heel wat wind, en werd het ook warmer. Hedenmiddag is er meer bewolking en is de zon weg. Wij vinden Australië goot, immens groot en leeg en af en toe niet te bevatten. Daarentegen is het voor de Australiërs moeilijk te begrijpen dat er zon klein lans als Nederland zoveel meer mensen wonen. Onderweg veel graan, af en toe ook tractoren en dorsmachines. In Arno Bay een foto gemaakt van een muurschildering. In Tumba Bay drinken we koffie en dit plaatsje is niet al te groot, maar oogt levendiger dan bijvoorbeeld Cowell, Port Neil of Arno Bay. In Port Lincoln stoppen we en hebben zonder één keer verkeerd te rijden de camping gevonden. Morgen gaan we naar het Coffin Bay National Park.

Fotonummers: 3352 t/m 3361

Zondag 6 november.

Port Lincoln – Coffin Bay

Lekker geslapen en lekker ontbijt met een eitje. Hierna de spullen opgeruimd en via de info gevraagd hoe we snel op de juiste weg komen naar Coffin Bay. Kregen een plattegrond mee waarop de route was ingevuld en weg konden we. Het is ongeveer een uur rijden en even rond half 10 uur stonden we bij een camping. Men wist daar nog niet of er voldoende plaatsen vrij zouden komen, maar er stonden er 22 op de lijst voor vertrek, dus en plekje zou geen probleem zijn. Hierna op zoek gegaan naar de ingang van het Nationale Park. Na enig zoeken weer een info plaats gevonden van het NP en waar men de fee kon afdragen. Was net als bij het Aboriginal Park in Brooken Hill. Gegevens op een enveloppe schrijven en geld er in doen en dan deze in de ijzeren kist doen en het ingevulde deel op de binnenzijde van je voorruit plakken. We kunnen met onze campervan 2 routes rijden. Point Avoid en Coffin Bay Outlook. De snelheid die je mag rijden in het park is 40 kilometer, maar veel harder lukt ook niet met al de bochten. Hebben op beide lokaties mooie foto’s kunnen maken, maar we vinden beiden dat er toch wel mooiere plekken (Fraser Island en nog enkelen) zijn. Rond 12.30 hebben we wat te eten genomen op de parkeerplaats en daarna zijn we teruggereden naar het plaatsje. Ik zit nu het verslag te schrijven en ook van de afgelopen dagen ben ik aan het schrijven. Bea is nog wat kleine dingen aan het doen en een kleine was, want de sokken raken op.