zondag 6 november 2011

2011-11-01-02 november

Dinsdag 1 november.

Port Wakefield – Clare 

Vanmorgen was de wind gelukkig een stuk minder en het voelde zelfs al wat warm. We gaan vandaag trekken naar Clare en omgeving. We komen redelijk vroeg aan en gaan wat zoeken en boodschappen doen. Na het opruimen van de boodschappen. Er zijn diverse plaatsjes met een leuke dingen te zien en we hopen deze mooi op de foto te zetten. Even buiten Clare ligt Seven Hill Cellars. Wordt nog gedreven door Oostenrijkse Jezuïeten en was er eerst om miswijn te maken. Nu worden er meerdere soorten gemaakt. In Mintaro zijn heel veel oude gebouwen nog getooid met de leisteen uit deze streek. Martindale is een mooi en statig herenhuis ten zuidoosten van Clare. Bungaree station gaan we ook morgen bezoeken en dan zien we wel waar we terechtkomen. Burra Mine Open Air Museum is volgens de Info ook leuk om te doen.

Fotonummers: 3228 t/m 3234

Woensdag 2 november.

Clare – Burra

Vannacht is het weer redelijk koud geweest. We zijn allebei diverse keren wakker geweest maar toch redelijk kunnen slapen. Na de douche en het ontbijt hebben we de spullen ingepakt (we blijven nog wel een nacht) maar we nemen gewoon ons rijdende huis mee. Het ritje is niet zo lang en rond 09.45 zijn we in Clare. Info opgezocht en de Heritage Trail opgevraagd. Staan in totaal iets van 45 bijzonderheden van de stad, maar die kunnen we niet allemaal bezoeken. We hebben de Historic Burra Mine Site uit 1845, Morphett’s Engine House Museum uit 1858, the Mine Lookout en de Open-Cut Lookout en we gaan verder naar de Bon Accord Mine Complex, The Blacksmith’s shop 1881. We rijden ook nog langs wat andere gebouwen langs de route, maar we zijn aan wat te eten toe. Dit doen we in de Cook-O-boorra en lekkere  fish and chips voor Bea en een lekkere hamburger voor mij. Hierna gaan we naar het Bon Accord Mine Complex. Hier wordt nog meer info verstrekt, net als bij de Historic Burra Mine Site en Morphett’s Engine House Museum. Leuk om een hoop oude machines en dergelijke nog in werking te zien. Rond een uur of drie hebben we het wel gezien en rijden op ons gemak naar Clare. Vlak bij Clare stoppen we bij het hospital, aangezien ik al meer dan een week last heb van een zere hiel. We worden netjes naar een wachtkamer gebracht en men brengt een formulier wat ik helemaal moet invullen (de gele gedeeltes ervan). Hierna blijft het lang stil, maar het blijkt dat er iemand met een hartaanval is binnengebracht en de zusters en artsen zijn daar drukker mee als mijn zere hiel. Wat later komt er een verpleegster binnen en die ziet het formulier liggen en neemt het mee naar de zusterpost. Even later komt ze terug en vraagt wat precies de symptomen zijn waar ik last van heb. Ik geef aan wat ik voel en ze gaat bellen met een arts. Ze komt wat later terug met de mogelijke oplossing. Ik zou last hebben van hiel spoor. Ze schijft de latijnse naam op een briefje en geeft aan dat de drogisterijen in Clare hiervoor een medicijn hebben, namelijk Voltaren. Ik heb geen pijnstiller nodig dus valt het nog wel mee. Het telefonisch advies van de arts koste niets, maar als de arts had moeten komen, was dat $64 geweest. Nu zit ik met mijn been omhoog op de bank en maak dit verslag af. Morgen gaan we trekken naar Port Augusta en de dagen daarna naar beneden naar Port Lincoln.

Fotonummers: 3235 t/m 3324

Geen opmerkingen:

Een reactie posten