zaterdag 26 november 2011

2011-11-25-26

Vrijdag  25 november
Alice Springs
Na het douchen en ontbijten, gaan we naar Alice Springs. We willen hier wat foto’s maken van diverse gebouwen en plaatsen die van belang zijn voor Alice Springs.  Als eerste gaan we naar ANZAC Hill. (Anzac staat voor Australia New Zealand Army Combination). Wederom dus een monument voor de gevallen Australiërs. We rijden naar de afslag en gaan naar boven, maar het is wel een steile helling  van ongeveer 20 % maar geen probleem voor de 4wd. Heb diverse mooie foto’s kunnen maken van het monument, maar ook van de MacDonnell Ranges en de omgeving van Alice Springs. We gaan nu naar het gebouw van de belangrijke vrouwen die worden geëerd in dit gebouw. Helaas is het nog niet open, maar we gaan dus eerst maar even ergens uit de schaduw zitten. Wat ons ook opvalt is dat de aboriginals lekker in de schaduw zitten en wij op het randje van de schaduw. Nemen wat te drinken uit de meegenomen flesjes en even na 10.00 uur staan we voor een open deur. We krijgen van 2 vrijwilligers een uitleg en de route beschrijving en we mogen de boel bekijken. De barakken waar alles in staat, zijn gered voor de sloophamer in 1996. Nu is het geheel klaar en men kan  rustig alles bekijken en foto’s maken. Ook zijn er veel donaties van bekende en minder bekende Australiërs. Misses Dawn Frasier, Mss. Conners,  Mss. Ah Sing, Mss. Law, Mss. Roma Mitchell. Als we alles zo’n beetje gezien hebben, lopen we rustig terug naar de receptie, maar niemand aanwezig en we gaan terug naar het centrum van Alice Springs. Ik heb al sinds de trip naar Broken Hill problemen met mijn rechter hiel. Steeds een zeurende pijn en in Clare ook al naar het ziekenhuis geweest hiervoor. Heb wat pilletjes gekregen (Voltaren)  maar deze hebben eigenlijk niet geholpen en nu heb ik er weer behoorlijk last van en we bekijken nog even de Town Hall en gaan daarna naar de auto. Ik rij naar de camping en we halen snel wat noodzakelijke boodschappen. Heb de gehele middag in de schaduw van de bomen gezeten, maar het is eigenlijk niet minder geworden en we hebben bij de receptie gevraagd waar we een huisarts kunnen vinden. Deze verwezen me door naar een praktijk, vierhonderd meter voor de camping. Heb het telefoonnummer gekregen en gebeld. Vanmiddag was er geen ruimte meer, maar morgen om 09.00 uur is er vrij spreekuur. Wie het eerst komt, het eerst maalt. Ik zal er morgen zeker gebruik van maken, want zo kan het niet langer. Vanavond lekker gegeten en het smaakt ons nog steeds goed al is de variatie niet zoals wij in Nederland bekend zijn (of zijn we een beetje erg verpest!!!!????)
Fotonummers: 4056 t/m 4092
Zaterdag 26 november
Alice Springs.
Vanmorgen lekker uitgeslapen (07.30 uur) en gedoucht en daarna ontbeten. Heb samen met Bea het dak van de 4wd laten zakken en de elektriciteit van de auto gehaald. Hierna Bea weggebracht via het centrum  naar de kapper en daarna terug naar de praktijk. Was goed op tijd, want er was één persoon voor me. Kreeg een formulier om in te vullen en ik was als derde aan de beurt. De arts wist van wanten, want ze had na 4 vragen al een mogelijke diagnose. Ze gaf aan dat het een hiel spoor is. Het is niet erg, maar het kan 6 tot achttien maanden duren, voor dat het wegtrekt. Heb enkele doosjes met pillen voorgeschreven (Ibuprofen) gekregen, 3 x daags, 2 tabletten na de maaltijd. Ze gaf ook aan waar in de winkelstraat de pharmacy  zit, waar de medicijnen zijn op te halen. Daarna ben ik weer naar Alice Springs gereden en heb de auto geparkeerd bij de drooggevallen rivier achter het winkelcentrum. Ik was op weg naar de kapper en ik zie ook Bea lopen naar de kapper. We zijn dus allebei lekker op tijd en we gaan naar binnen. Bea wordt als eerste onder handen genomen en het haar wordt gewassen en daarna geknipt. Is best wel een andere coupe als dat ze had, maar dat zal over enige weken wel weer bijgetrokken zijn. Ik word uitgenodigd om te gaan zitten en geef aan wat ik voor coupe wil hebben. Op de pasfoto van mijn rijbewijs is mijn coupe ongeveer 3 millimeter hoog en dat wil ik graag weer zo hebben. Is geen probleem, maar als men mij vraagt welke click ze mag gebruiken, zeg ik gewoon maar 3 millimeter en dat blijkt goed te zijn en ze gaat aan de slag. Een goede tien minuten later komt er een heel andere Piet uit de stoel. Het wilde is uit het kapsel en de haren staan niet meer overeind. We hebben er samen wel schik in, dat we snel maar goed zijn geholpen en we er weer een hele poos tegen kunnen. Hierna gaan we naar het winkelcentrum en halen bij de Pharmacy de pillen en de hielstukken op om in de schoenen te plaatsen. Hierna lekker kopje koffie met wat lekkers en dan gaan we nog even zoeken in de winkels voor wat leuke kadootjes. Gelukkig vinden we wel wat leuke dingen en die gaan de koffers in om mee naar huis te nemen.  We gaan door naar de camping en we parkeren de auto weer en zetten snel het dak weer op. Hierna wat gegeten en ben achter de computer gekropen, maar echt verkwikkend is het niet. De temperatuur loopt nu op tot ongeveer 32 graden. Vanavond eten we peentjes met gehaktbal en aardappelen en daarna zien we wel wat er gaat gebeuren (slapen?!?!?!? Met deze temperaturen????)
Fotonummers: geen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten