zaterdag 10 september 2011

Verslag Australië reis 2011, bericht 1

2011-09-03
Hier is het eerste bericht van onze reis.
Zaterdag morgens om 07.30 uur opgestaan en daarna ontbeten.
Rond half negen zijn we naar Ben en Ina gereden. Nog even wat gepraat met mijn  zus en daarna zijn we de koffers over gaan zetten naar Ben's auto. Rond 09.30 uur weggereden en gelukkig was het lekker rustig en we waren even na 10.45 op Schiphol. Daar drukte van belang maar gelukkig snel een plekje gevonden om uit te stappen en de koffers op een karretje gezet en afscheid genomen van Ben en hem bedankt voor het rijden. Eerst hebben we onze bagage laten sealen, zodat deze goed beschermd meegaat.  Bij de douane geen problemen en we konden gelijk doorgaan naar de douane. Wel druk, maar waren er snel doorheen. Hierna een lekkere koffie gehaald en wachten op het vliegtuig. Rond 12.30 bericht op de borden dat ons vliegtuig vertraging heeft en pas rond 14.30 uur wordt verwacht. Dus maar even wat later als de eerste vertrektijd. Rond 14.10 uur was het vliegtuig er toch en er moest wat bijgetankt worden en het inchecken kon snel daarna al plaatsvinden. Rond 14.45 uur waren we in de lucht.
2011-09-04
Onderweg rustig weer en eigenlijk 's-nachts best wel wat kunnen slapen en we landden even na 07.15 uur in Hong Kong. Was niet zo druk en even na acht uur waren we bij het transfer punt, waar we werden opgevangen door iemand van de reis-organisatie  en we moesten nog even op 2 andere reizigers wachten. Gelukkig kwamen deze ook al snel aan en konden we vertrekken. De temperatuur buiten begon al weer op te lopen naar 26/28 graden, maar de airco werkte prima. Rond 09.15 uur waren we bij het hotel. Inchecken lukte wel, maar de kamer was nog niet gereed. De bagage afgegeven en onze rugzakken gepakt en de omgeving gaan verkennen. Begon nu toch wel warm te worden en rond 11.30 uur weer terug naar het hotel. Lekker koel drankje genomen. Vanmiddag hadden we een excursie Hong Kong Island tour. De hoogtepunten waren de Man Mo Tempel, The Peak met mooie vergezichten over Hong Kong, The Peak Tram met een steile beklimming van 373 meter. Daarna door naar het Aberdeen Fishing village en we varen mee met een sampan. Daarna weer de bus in naar een Juwelenfabriek met diamanten en andere juwelen, maar rekenen kunnen ze goed. Tenslotte naar de Stanley market en is een winkelpararidijs. Leuke tentjes met vele souvenirs en dergelijke. Hierna worden we weer teruggebracht naar ons hotel, waar we eerst een lekkere kop koffie hebben genomen, waarna we naar boven zijn gegaan. Lekkere douche genomen en daarna snel onder de wol gedoken.
2011-09-05
Maandagochtend stond er weer een tour op het programma.Rond 09.15 zijn we gaan wandelen naar de haven,waar we rond 10.05 aanwezig moesten zijn. We waren ruim op tijd en stipt rond 10.05 was ook de Sampan waarmee we de haven zouden rondvaren aanwezig.
Goed plekje uitgezocht en Bea aan stuurboord en ik aan bakboord. Was gelukkig niet druk aan boord en mooie foto's kunnen schieten. Bij het aan boord gaan nog 2 consumptie bonnen gekregen en in de loop van de rondvaart deze maar genuttigd. Het begon trouwens weer redelijk warm geworden.We hadden echt niet zoveel zin meer en zijn daarna naar het hotel gegaan, waar we onze foto's en film aan het bewerkt hebben